Sara Matlin is the Bilingual West Coast Counsel with the Alliance for Justice’s Bolder Advocacy Initiative in Oakland, CA. Sara empowers Spanish- and English-speaking nonprofit organizations to become more courageous leaders in policy change movements.

Sara graduated with a J.D. from Golden Gate University School of Law and a B.A. from Stanford University. She is the chair of the ACLU of Northern California – North Peninsula Chapter and a founder of the San Mateo County Coalition for Immigrant Rights. Sara began her career in policy change advocacy in 1988. She’s excited to use her community organizing and training experience, along with her Spanish/English bilingualism, to broaden the advocacy work of social justice organizations in California and across the country.


 

Sara Matlin es la Abogada Bilingüe para la Costa Oeste con La Iniciativa para la Abogacía Más Valiente de la Alianza por la Justicia. Sara da fuerzas a las organizaciones sin fines de lucro hispanohablantes y anglohablantes a transformarse en líderes más valientes en los movimientos para cambios en la política.

Sara recibió su formación legal en La Escuela de Derecho de la Universidad de Golden Gate y su licenciatura de la Universidad de Stanford. Ella es la presidenta del ACLU del Norte de California-Sucursal de la Norte de la Península y una fundadora de la Coalición por los Derechos de los Inmigrantes del Condado de San Mateo. Sara inició su carrera en abogacía para cambios políticos en 1988. Ella está muy contenta que podrá usar su experiencia en capacitación y movilización comunitaria, junto con su bilingüismo, para ampliar la abogacía de las organizaciones de justicia social en California y a través del país.